Snør din sekk, spenn på dine ski

Det er kanskje å sparke inn åpne dører å melde om at det er godt med snø i marka om dagen. Samtidig er det nå en gang sånn at en god ting ikke kan sies for mange ganger, eller? Uansett, i går var to gode naboer i skogen oppafor Sognsvann, og der var det fint å gå, gitt. Med smørebom eller ikke. Ved hjelp av en Garmin Forerunner 405 er hele turen er behørig dokumentert her, inkludert data på hvordan pulsen lå de siste bakkene opp mot Ullevålsseter.
Nå er ikke Læreplanen for Kroppsøvingsfaget den fyldigste hva angår digitale ferdigheter (noe som vel har sammenheng med fagets natur), allikevel merker jeg at ett spørsmål vokser frem et sted bak i hodet; kan denne dingsen, eller 20, brukes til noe fornuftig i undervisningen?

5 thoughts on “Snør din sekk, spenn på dine ski

  • Jeg skulle nå mene at det er greit med IKT for IKT’ens skyld. Er det ikke også et fett verktøy for å sjekke om den treninga en driver med hjelper? Men hva vet jeg, jeg er ingen gymlærer. Bare spør Ole

  • Ikt for ikt’ens skyld er sikkert ikke ulovlig, men om en bruker av kroppsøvingsfagets tid, bør også bruken stå i stil til hva fagplanen sier om krø+ikt. Der heter det seg at ikt kan brukes til planlegging og dokumentasjon, og det er jo i og for seg greit. Dette er jo dokumentasjon så god som noen. Mine kvaler dreier seg mer i retning av: er dette en god form for kommunikasjon, si i 7. klasse? Er dette ypperlig individuell tilpasning, eller er det brutal måling og veiing? Og at det er ett fett verktøy for å sjekke om treninga en driver med har noen effekt, er det ingen tvil om. For min egen del er det sterkt motiverende også…

Comments are closed.